Pojdi na glavno vsebino

Čarman Motosport svetuje: kakšne gume za nov asfalt na Grobniku?

Čarman Motosport svetuje: kakšne gume za nov asfalt na Grobniku?

Kot kaže, bo letos vendarle prišlo do dooolgo pričakovane (in vsekakor nujne) prenove reškega dirkališča. Napovedujejo, da nov asfalt ne bo več tako grob kot zdajšnji, saj si želijo na steze privabiti več avtomobilistov, ki so se zdaj dirkališča izogibali predvsem zaradi prevelikega stroška z gumami. Kaj to pomeni za nas, motoriste? Bomo na Grobniku pričeli uporabljati drugačne zmesi, modele ali celo druge znamke gum?

Gašper Čarman: »Natančnega odgovora ne morem podati, ker ne vem točno, kakšen asfalt bo pokril meni zelo znano dirkališče, a vseeno lahko podam mnenje glede na izkušnje, ki jih imam z drugih (prenovljenih) dirkališč. Poudariti je treba, da so to podatki informativne narave in da veljajo za ljubiteljski hitrostni motociklizem. Ko je govora o profesionalnih dirkačih na najvišjih nivojih, je zgodba drugačna oziroma je izbira veliko bolj odvisna od posameznega voznika in njegovega dirkalnika.

Ko so naredili novo dirkališče na Slovaškem (Slovakia Ring), sem bil med prvimi, ki so preizkusili nov asfalt. Medtem, ko so delavci še urejali izletne cone, smo nekateri že trenirali. V prvem letu po prenovi je bilo na tej stezi potrebno voziti z zelo trdimi zadnjimi gumami (trdota 5 ali 4), da jih ni 'požrlo' že po nekaj krogih. Po sedmih sezonah (ali še bolje – zimah) pa se zdaj odlično obnese guma s trdoto 2. Podobno velja za prednjo gumo: na novem asfaltu je tudi gumo s trdoto 4 ali 5 po robu grdo trgalo, danes pa se običajno uporablja trdoto 3, medtem ko nekateri uporabljajo tudi trdoto 4 za dosego boljše stabilnosti motocikla.

Podobno je bilo po preplastitvi dirkališča v Misanu s polnim imenom 'Misano World Circuit Marco Simoncelli'. Na začetku je bilo nujno uporabljati trše gume, kasneje, ko se je asfalt malo 'pomedil', pa smo začeli uporabljati mehkejše zmesi.

Posebno omembo si zasluži dirkališče v Mugellu, saj se govori, da naj bi Grobnik dobil takšen asfalt kot tamkajšnje dirkališče. Tam se je po preplastitvi odlično obnesla trša guma, nato pa je bilo potrebno postopoma uporabljati mehkejše zmesi. Nekateri profesionalci zdaj tam na dirkah vozijo tudi na gumah s trdoto 0!

Če se osredotočim na gume znamke Dunlop, s katerimi imam največ izkušenj in ki se na Grobniku največ uporabljajo, menim, da bo za pet obiskov dirkališča tudi po prenovi zadoščalo pet zadnjih in tri sprednje gume, le da bo trdoto potrebno prilagajati stanju svežega asfalta. Vsaj v začetku bomo verjetno uporabljali trše gume. Več pa bomo povedali takoj, ko dobimo povratne informacije iz prve roke.«


PREBERITE ŠE


KOMENTARJI


© 2015 - 2017 Čarman motosport d.o.o. Vse pravice pridržane. | Pravno obvestilo | Piškotki

Produkcija: boomerank

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...