Pojdi na glavno vsebino

Čarman Motosport svetuje: znižanje motorja ali kako sedež varno in ravno prav približati tlom

Čarman Motosport svetuje: znižanje motorja ali kako sedež varno in ravno prav približati tlom

Tokratni blog bomo posvetili precej pogostim vprašanjem: ali je možno znižati sedež? Ali lahko spustim prednje vilice v križih? Je potrebno vgraditi set za znižanje motorja ali zamenjati celotno vzmetenje? Je potrebno sedež znižati ali ožiti? Gremo lepo po vrsti:

1. Katere motocikle je mogoče znižati?

Znižati je mogoče skoraj vse motocikle z najrazličnejšimi tipi vzmetenja (stereo, mono, paralever, telelever, električno nastavljivo vzmetenje, ...), je pa poseg pri nekaterih preprostejši (in cenejši) kot pri drugih. Pri večini motociklov, ki jih znižamo v naši delavnici (npr. Kawasaki ER-6 in Versys, Honda CBF600 ali NC750, Yamaha MT-07, ...), je najbolj priporočljivo namestiti kit za znižanje zadnjega dela motocikla. Mi že dolga leta uporabljamo Wilbersov kit, ki se odlično obnese, ima tudi vsa potrebna potrdila o ustreznosti (TÜV certifikat) in je tudi cenovno dostopen (pribl. 139 EUR brez dela). Hkrati s tem posegom je priporočljivo predelati ali nastaviti tudi prednje vilice: večinoma se spremeni višino vpetja vilic v križih, včasih pa je treba zamenjati tudi vzmeti in predelati kartušo oziroma črpalko.

Pri nekaterih večjih motociklih, recimo pri BMW-ju R1200/1250GS, pa je za konkretno znižanje potrebna menjava obeh blažilnikov, za kar se motoristi običajno odločajo takrat, ko si zaželijo novo (in izboljšano) vzmetenje. Strošek je temu primerno višji (od 1.000 EUR navzgor), a je pri takšnem 'znižanju' tudi nekaj dobrih 'stranskih učinkov': boljše vzmetenje in s tem boljše vozne lastnosti in petletna garancija.

2. Za koliko milimetrov se lahko zniža motocikel?

V delavnici Čarman Motosport običajno motocikel znižamo za 20-30 milimetrov, zelo redko pa tudi do 50 mm ali več. Pomembno je, da voznik doseže tla vsaj s pol stopala, niti ne nujno z obema celima stopaloma. Zgodi se namreč, da nekdo kupi nov motor in ga, ker mu je prevelik, takoj zniža toliko "da mu je prav". Ko pa se s prevoženimi kilometri stroja navadi, mu ta postane prenizek. Zato imejmo pri nižanju zdravo mero, po možnosti okrepljeno z izkušnjami s takšnimi predelavami.

Še to: v kolikor se motocikel zniža za več kot za 20 milimetrov, je običajno potrebno skrajšati tudi stransko stojalo, pri znižanju za 50 ali več milimetrov pa odstraniti sredinsko stojalo.

3. Ali se bodo z nižanjem motorja spremenile vozne lastnosti?

V večini primerov se motocikel najbolje pelje takrat, ko je nastavljen na standardno višino - torej se lahko zgodi, da se bo znižan motocikel peljal za odtenek slabše. Na podlagi izkušenj se trudimo, da primerno uskladimo prednji in zadnji del ter tako čim bolj ohranimo tovarniško geometrijo. Pri menjavi blažilnikov (kot omenjeno v 1. točki) pa se bo motocikel peljal celo bolje kot pred predelavo. Izogibati se je treba nesorazmernim ali pretiranim posegom v podvozje (npr. pretirano spuščanje vilic v križih itd.). Primer: če znižamo le sprednji del, bo motocikel pri višjih hitrostih postal nemiren, v ovinkih pa bo 'zapiral' krmilo.

4. Ali lahko stanjšamo sedež?

Predelava sedeža je ena od možnih rešitev, a opažamo pogosto napako: mojstri sedeže nižajo, ne pa tudi ožijo. Pri obvladovanju motocikla je namreč bolj kot absolutna višina (razdalja tla-sedež) pomembna dolžina loka od sredine sedeža, preko roba sedeža in mimo motocikla do tal. Za lažje razumevanje si predstavljajte nogi motorista, ki 'objemajo' sedež in se spodaj dotikajo tal. Torej: če je sedež širok, to precej podaljša omenjeni lok. Poleg tega pri tanjšanju sedeža trpi udobje - namesto na sedežu sedimo na 'dilci'.

S predelavami sedežev se ne ukvarjamo, lahko pa priporočimo MOGEL iz Kamnika (Marko Hančič, 041 744 482), kjer vam bodo sedež mojstrsko preuredili po željah vaše ta zadnje.

5. Je mogoče motocikle tudi zvišati?

Seveda, a s to 'težavo' se soočamo redkeje in zaradi drugačnih razlogov (npr. drsanje stopalk ali stojala po tleh). Običajno višjerasli že sami posežejo po večjih motociklih (npr. po največjih potovalnih enduro motorji tipa Crosstourer, Super Tenere, GSA) ali si prilagodijo krmilo (z menjavo ali z distančniki).

Če po prebranem še niste prepričani na kakšen način in za koliko bi znižali svojega konjička, vas vabimo na debato v Soro - v polni opremi in z vašim motociklom. Tako bomo najlaže predlagali najboljšo možnost. Za dodatna vprašanja ali naročilo na servis nas kontaktirajte.

fotografije: arhiv Čarman Motosport, Wilbers.de, Mogel


PREBERITE ŠE


KOMENTARJI


© 2015 - 2024 Čarman motosport d.o.o. Vse pravice pridržane. | Pravno obvestilo | Piškotki

Produkcija: boomerank

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...