Pojdi na glavno vsebino

Anže izčrpno o BMW-ju R 1200 GS Adventure z vzmetenjem Wilbers

Anže izčrpno o BMW-ju R 1200 GS Adventure z vzmetenjem Wilbers

Anžeta Coljo, ki je s svojim BMW-jem R 1200 GS Adventure letnik 2007 prepotoval že precejšen del Evrope, Bližnjega vzhoda in celo Združenih držav in Mehike, smo povprašali, zakaj se je odločil za menjavo vzmetenja in kakšne spremembe je opazil po predelavi. Anže, hvala za izčrpne informacije in še na mnoge srečne kilometre!

Zakaj si se odločil za nadgradnjo vzmetenja?

Za nadgradnjo sem se odločil zaradi dveh razlogov. Prvi je bil ta, da je bilo originalno vzmetenje pri 60.000km že precej zgarano in se ni več odzivalo tako, kot bi želel, še posebej na potovanjih, kjer je motor obtežen s sopotnico in prtljago. Drugi razlog pa je ta, da je bil moj način vožnje povsem neprimeren za serijsko vzmetenje, saj mi le-to pri hitrejši vožnji ni podajalo dovolj povratnih informacij. Kasneje sem kot lastnik vzmetenja Wilbers ugotovil, da original vzmetenje ni bilo primerno že od prvega kilometra.

Kaj si zamenjal?

Po posvetu z Gašperjem sem se odločil za set 641. Najbolj me je presenetilo, ko sem dobil v roke obrazec, na katerem sem moral izpolniti vsa mogoča vprašanja glede teže, hitrosti, načina vožnje in kakovosti cest po katerih se voziš. Ob tem je bila cena 'custom' vzmetenja manjša kot za original! Po prevoženih več kot 100.000 kilometrih z njimi mi ni žal, da sem se odločil za nakup.

Kako se to pozna v vožnji, kje opaziš največ razlike, na katerih cestah?

Moj prvi občutek je bil »pa saj to je nov motor«, dejansko sem šele takrat dobil pravo veselje za vožnjo. Motor je postal stabilen in vodljiv. S povratnimi informacijami na krmilu lažje ločim med slabo ali dobro podlago, motor lepše pade v ovinek, brez neprijetnih presenečenj. Kot bi vozil po tračnicah in to ne glede na hitrost. Razliko pri vožnji opazim na več nivojih. Na primer če vzamem primer Jadranske magistrale, kjer je hitrost vstopov v določene ovinke približno 80 km/h. Prej sem si moral pri tej hitrosti pomagati v vstopu s telesom, motor je bil nestabilen in ni držal smeri, kakršno sem si zamislil. Bil sem nesproščen, hitreje sem se utrudil, možnost napak je bila večja. Z Wilbers vzmetenjem so vsi ti problemi izginili, z isto hitrostjo se počutim bolj varno. Največjo razliko pa opazim, kadar naložim sopotnico in cel kup kamping opreme. Motor se z majhnimi nastavitvami na vzmetenju pelje enako dobro kot brez vse te teže. Natovorjen sem vozil tudi 'off-road', če temu lahko tako sploh rečem, tudi po več tisoč kilometrov. Vzdržljivost tega vzmetenja me preseneča.

Kje se največ voziš, koliko kilometrov 'pade' letno?

Kjer so ovinki, tam me najdeš. Največ se vozim izven Slovenije. Kadar potujem za več kot en teden pa se rad odpravim na ceste, ki imajo več lukenj kot naše. Tam se Wilbers vzmetenje resnično izkaže za odlično. Najdlje stran od doma sem se vozil v Mehiki, najdaljše potovanje pa je bilo iz Ljubljane do Bakuja v Azerbajdžanu. Na leto odpeljem približno 30.000 kilometrov, včasih tudi več.

Foto: osebni arhiv, Primož Bric

Fotogalerija


PREBERITE ŠE


KOMENTARJI


© 2015 - 2024 Čarman motosport d.o.o. Vse pravice pridržane. | Pravno obvestilo | Piškotki

Produkcija: boomerank

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...