Pojdi na glavno vsebino

Čarman Motosport svetuje: kako poskrbeti za motor v zimskem času?

Čarman Motosport svetuje: kako poskrbeti za motor v zimskem času?

Ali naj pozimi priklopim vzdrževalec akumulatorja? Je potrebno v času zimskega spanja motor občasno zagnati? Je dovolj, da 'mašina' teče pod prostim tekom ali se moram zapeljati do konca ulice in nazaj?

Motoristi smo različni: nekateri svojega konjička zapeljejo iz garaže samo v sončnem vremenu in pri vsaj 20 stopinjah Celzija, spet drugih od vožnje ne odvrnejo niti temperature pod lediščem. A vseeno lahko rečemo, da večina motociklov v obdobju med novembrom in marcem počiva. Kako poskrbeti, da bo to obdobje tehnika preživela brez posledic in da bo mašina ob prvem spomladanskem dnevu stekla brez težav?

1. Posoda za gorivo

Posoda za gorivo naj bo polna! Tako boste preprečili korozijo notranjega dela rezervoarja.

2. Sveže olje

V članku o pogostih vprašanjih glede servisa smo že pisali, da priporočamo, da se servis opravi PRED zimskim spanjem (in ne pred prvo pomladansko vožnjo). Zato je več razlogov; najpomembnejši je ta, da bo v drobovju mašine ostalo sveže olje brez kondenza. Torej: po poznojesenskem servisu naredite kvečjemu kak krog, da se olje segreje in premeša, parkirajte in, voila, motor je nared za v zimski brlog. No, ne še čisto ...

3. Pranje IN sušenje

Če ste jeklenega konjička po zadnji jesenski furi tudi oprali, poskrbite, da ga tudi konkretno osušite. Najslabše, kar se lahko zgodi vašemu strojčku, je, če ga po pranju (po možnosti z visokotlačnim čistilcem) zapeljete direktno v garažo, pokrijete s polivinilom in pustite da korozija opravi svoje delo. Zato motor po pranju obvezno dobro posušite (vključno s pogonsko verigo, zavornimi ploščicami itd.), dvignite na sredinsko stojalo ali stojala za prednjo in zadnjo os (da razbremenite gume), za dve ali tri desetinke bara dvignite tlak v gumah in pokrijte s tkanino, ki DIHA (rjuha bo boljša od polivinila). Če bi kdo imel profi pregrinjalo, lahko ponudimo tole od Capita.

4. Akumulator

Kaj pa z akumulatorjem oziroma baterijo? Zelo priporočljivo je priklopiti namenski vzdrževalec oz. polnilec baterije - ta bo poskrbel, da bo spomladi stroj 'kresnil' v prvo in da bo akumulator ohranil kapaciteto. Če bo motocikel zimoval na hladnem, lahko baterijo tudi odklopite in shranite nekje na toplem. Če pa se že odločite za občasno 'laufanje' motorja, to storite tako, da bo od tega korist in ne škoda. Namreč v kolikor motor prižgete samo za kakšno minuto, se bo baterija bolj izpraznila (zaradi visokega zagonskega toka) kot pa napolnila, saj pod prostim tekom kak starejši alternator komajda kaj polni, če sploh. Poleg tega se motor v kratkem času ne bo segrel na delovno temperaturo, posledično izgorevanje ne bo popolno, v izpuhu se bo nabral kondenz ... Torej: za daljši čas dvignite motorne vrtljaje, vsaj toliko, da termo stikalo vklopi ventilator.

5. Vožnja?

Kaj pa "samo malo se zapeljem"? Vožnje vam ne moremo prepovedati, lahko pa jo toplo odsvetujemo. Če že ne zaradi soli na cesti, ki kolesnim pestom, naperam, izpuhu... nariše grde madeže, pa zaradi vašega zdravja. Mrzel asfalt, pesek in okorel šofer so recept za nezgodo. Ali vsaj revmo. No, če vam vožnja nariše nasmeh na obraz, potem kar, ampak izgovor "moram nafilat akumulator" zadržite za ženo. V resnici boste za tehniko naredili več, če upoštevate zgornje nasvete.

Spomladi vam ne preostane drugega, kot da preverite tlak v gumah in se odpeljete novi sezoni nasproti. Pa srečno!


KOMENTARJI


© 2015 - 2024 Čarman motosport d.o.o. Vse pravice pridržane. | Pravno obvestilo | Piškotki

Produkcija: boomerank

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...