Pojdi na glavno vsebino

Dirkališča v Sloveniji in okolici: uporabne informacije iz prve roke

Gašper je iz rokava stresel nekaj informacij o posebnostih dirkališč v naši okolici, o asfaltu, izbiri gum in tudi o pasteh, na katere velja biti pozoren. Ker v Sloveniji prav veliko možnosti za legalno preganjanje cestnohitrostnih motociklov žal ni, smo na seznam uvrstili dirkališča iz bližnje in malo manj bližnje okolice. Prav je, da spoznamo, da se imamo lahko fino tako na manjšem in počasnejšem (Lindauring, Marof) dirkališču kot na asfaltu, kjer so brusili kolenske ščitnike naši idoli v prvenstvu MotoGP.

Opomba: če bi kdo dodal še kakšno informacijo, naj nam jo posreduje in bomo članek osvežili!

Grobnik, Hrvaška

  • oddaljenost iz Ljubljane: 130 km / 2 h
  • dolžina: 4.168 m, 18 ovinkov, vozi se levi krog
  • kontakt: tajnistvo@grobnik.hr, 0038551259222
  • spletna stran
  • vreme
  • točna lokacija

Nam najbližje 'resno' dirkališče, na katerem so se med leti 1978 in 1990 odvijale celo dirke svetovnega prvenstva (Grand Prix) v vseh kategorijah, od 50 do 500 kubičnih centimetrov. Leta 2017 smo končno dočakali nov asfalt, žal pa je infrastruktura okrog dirkališča ostala skoraj nedotaknjena. Grobniško dirkališče velja za zelo hitro in tudi precej nevarno, posebej zaradi slabih izletnih con - pri prenovi so žal zapravili priložnost, da bi na tem področju odpravili pomanjkljivosti. Na primer na izletni coni po koncu ciljne ravnine bi se spodobilo dodati ograjo, ki bi preprečila trk v drugem ovinku ... A pustimo zdaj to. O tej hitri in tehnično manj zahtevni stezi smo že dvakrat pisali:

Dodamo lahko samo še to, da je asfaltna podlaga zdaj res super, da so tribune, stranišča in ostale zgradbe v sklopu dirkališča (še vedno) neprimerno urejene in da se bomo na Grobnik radi vračali tudi zaradi bližine in tamkajšnjega podnebja, saj je dirkanje mogoče tudi v zimskih mesecih. RAZEN če z Gorskega Kotarja potegne burja, ki zna dirkaču na ciljni ravnini dati izdaten pospešek ...

Novi Marof, Hrvaška

  • oddaljenost iz Ljubljane: 205 km / dobri 2 h
  • dolžina: 1.295 m, 17 ovinkov, vozi se levi krog
  • kontakt: +385 91 907 6744
  • spletna stran (?)
  • vreme
  • točna lokacija

Prevečkrat spregledano dirkališče, ki bi moralo biti prva izbira za začetnike in vse, ki bi radi na varen način trenirali tehniko vožnje in pri tem pridobili potrebno vzdržljivost. Ker so hitrosti nižje, je na tej pisti lažje (varneje) trenirati zaviranje globoko v ovinek in ko to enkrat obvladaš na Marofu, lahko znanje s pridom uporabiš tudi na drugih, hitrejših pistah. Dobra stran steze je tudi ta, da na asfaltu ni neke hude obrabe gum in da tudi sama izbira gum ni tako pomembna - treniramo lahko tako na cestnih gumah tipa Roadsmart kot na dirkalnih 'slick' gumah. Uživali pa bomo lahko tako s CHD kot naked in supermoto motorji. Tudi z BMW-jem R1200GS je vožnja po novem Marofu prav zabavna! Začetniki se boste tam spoznavali z osnovami dirkanja, profesionalci pa si lahko privoščite razmeroma ugodne in bolj vzdržljivostne treninge.

Lindauring, Slovenija

  • oddaljenost iz Ljubljane: 206 km / 2 h
  • dolžina: 1.015 m, 9 ovinkov, vozi se levi krog
  • kontakt: +386 31 888 175, lindauring@gmail.com
  • spletna stran
  • vreme
  • točna lokacija

Mlado dirkališče na vzhodu Slovenije smo obiskali leta 2019 in bili prijetno navdušeni. Kratko in ne prehitro dirkališče omogoča odličen trening in sprostitev. Podobno kot pri Marofu lahko rečemo, da je obisk Lindauringa prava izbira za začetnike in pa dober poligon za trening že 'navoženih' dirkačev, da ne rečemo profesionalcev. Prednost za slovenske dirkače je seveda tudi to, da za obisk ni potrebno prečkati državne meje.

Pannonia-Ring, Madžarska

  • oddaljenost iz Ljubljane: 309 km / 3,5 h
  • dolžina: 4.740 m, 18 ovinkov, vozi se desni krog
  • kontakt: +36 95 394 300, info@pannonia-ring.com
  • spletna stran
  • vreme
  • točna lokacija

Dirkališče pri naših vzhodnih sosedih je zelo priljubljeno tako pri organizatorjih različnih prvenstev in pokalov kot med slovenskimi dirkači. Konfiguracija steze, ki se je včasih vozila v obe smeri, je izrazito tehnična in zato odlična za učenje tehnike vožnje. Veliko je menjav smeri, prelaganja motorja, zaviranja in pospeševanja, zelo pomemben je poudarek na idealni liniji ... Zato je potrebno na začetku narediti veliko krogov, kdor pa je sposoben hitro osvojiti Pannonio, bo hiter tudi na ostalih dirkališčih. Steza je tako tehnična, da če narediš eno napako, se ti bo ta 'vlekla' še naslednjih pet zavojev. Za razne 'track day-e' je odlična izbira. Prednost je tudi majhna obraba gum: za Pannonio lahko izberete mehkejše gume, na katerih boste naredili veliko več kilometrov kot na primer na Grobniku.

Zeltweg / Red Bull Ring, Avstrija

  • oddaljenost iz Ljubljane: 200 km / 3 h
  • dolžina: 4.318 m, 10 ovinkov, vozi se desni krog
  • kontakt: +43 3577 202, information@projekt-spielberg.com
  • spletna stran
  • vreme
  • točna lokacija

Red Bull Ring je predvsem dokaz, da lahko dirkaški objekt stoji tudi sredi lepega naravnega okolja. Čeprav so Avstrijci glede okoljevarstva precej strogi, jim je uspelo postaviti objekt, ki gosti tako F1 kot MotoGP dirke sredi zelene alpske doline, tik poleg pašnikov in kmetij. Infrastruktura je vrhunska, sama steza pa nekoliko dolgočasna, ima le dva leva zavoja.

Hungaroring, Madžarska

  • oddaljenost iz Ljubljane: 484 km / 5 h
  • dolžina: 4.381 m, 14 ovinkov, vozi se desni krog
  • kontakt: +36 28 444 444, office@hungaroring.hu
  • spletna stran
  • vreme
  • točna lokacija

Hungaroring ima zanimivo zgodovino. Bernie Ecclestone je želel organizirati Formula 1 dirko v Sovjetski zvezi, nakar so mu kot prizorišče priporočili Budimpešto, kjer so želeli izpeljati ulično dirko po vzoru dirke v Monaku. Nato pa se je oblast odločila zgraditi povsem novo dirkališče in po le osmih mesecih gradnje (to naj bi bil še vedno rekord za izgradnjo F1 dirkališča!) so leta 1986 prvič gostili prestižno dirko. Takrat je zmagal Nelson Piquet (Williams-Honda).

Posebnost te steze so zahtevni ovinki, ki niso nagnjeni navznoter, kot smo to vajeni na stezah, ki so prvotno namenjena motoristom, ampak na več mestih celo navzven. Posebno 'pasji' je drugi ovinek, v katerem imaš občutek, da boš vsak čas s komolcem podrgnil po tleh. A oprijem je dober. Adrenalin se dvigne tudi pred četrtim ovinkom, katerega ne vidiš in ga je treba linijo 'zadeti' nekoliko na pamet. Nujno pa pred obiskom dobro preverite vremensko napoved, kajti če vas ujame dež, je ceneje ostati v boksih in jesti sendviče in moto piškote. Na mokrem asfaltu so se, verjeli ali ne, padci zgodili že v ogrevalnem krogu!

Zelo koristno je, če vam to zanimivo, a nekoliko posebno stezo predstavi kak dober dirkač; nas je enkrat učil lokalni dirkač in ko enkrat osvojiš linijo, je dirkaška izkušnja odlična. Manj zanimiva, še posebej v primerjavi z naslednjim dirkališčem, pa je scena okrog dirkališča.

Brno, Češka

  • oddaljenost iz Ljubljane: 522 km / 5,5 h
  • dolžina: 5.403 m, 14 ovinkov, vozi se desni krog
  • kontakt: +420 546 123 300, info@brno-circuit.com
  • spletna stran
  • vreme
  • točna lokacija

Gašperjeva najljubša pista na svetu. Vse je tako, kot bi si želel: pista je razgibana, z veliko višinske razlike, ima dovolj prostora za popravke (v nasprotju z npr. Pannonio), dober asfalt, odlično infrastrukturo in nenazadnje pestro okolico z dobro in poceni jedačo in pijačo. Ko so preplastili asfalt, je nekaj časa zelo žrlo gume, zdaj je spet že malo zdelan in so potrebne mehkejše gume. Nasvet: če že greste v tisto smer, se res splača zapeljati malo dlje kot do Pannonie. Tudi češki jezik nam je Slovencem bolj domač kot Madžarščina.

Misano World Circuit Marco Simoncelli, Italija

Lepa steza, ki je hitra, a tudi tehnično zahtevna. Na več mestih (še posebej v 11. zavoju, kjer je leta 2010 za vedno odpeljal Shoya Tomizawa) je treba biti za dosego dobrega časa kar predrzen. Včasih se je vozil levi krog, zdaj se vozi v desno. Asfalt je podoben Hungaroringu, kar pomeni, da ob prvih kapljicah mahajo z zastavami kot bi se bližal tornado.

Mugello, Italija

Če želite vsaj enkrat izkusiti hitrost 300 kilometrov na uro, kar je na Grobniku ali Slovakiaringu skoraj nemogoče doseči, bo treba do konca odpreti plin na ciljni ravnini v Mugellu. Bo pa (tako za Slovakiaring) potrebno podaljšati prestavno razmerje na motociklu. Občutki so precej 'topgunovski'. Ko po koncu ravnine dosežeš 'luknjo', gredo vsi organi nekam proti ta zadnji. Lepa steza v še lepšem toskanskem okolju - dokaz, da lahko dirkaški kompleks najde mesto sredi polj in travnikov.

Slovakia Ring, Slovaška

  • oddaljenost iz Ljubljane: 430 km / 5 h
  • dolžina: 5.922 m, 14 krogov, vozi se desni krog
  • kontakt: +421 917 544 227, info@slovakiaring.sk
  • spletna stran
  • vreme
  • točna lokacija

Precej mlado dirkališče, zgrajeno leta 2009, velja za enega izmed hitrejših. Medtem ko na vseh do zdaj omenjenih dirkališčih povsem 'špila' grobniško zobniško razmerje, bo na Slovakia Ringu koristno izbrati večji sprednji in/ali manjši zadnji zobnik. Ciljna ravnina je dolga kot ponedeljek brez malice. Posebnost steze je 'skok' (na fotografiji), na katerem celo dirkalni avtomobili za hip izgubijo stik s tlemi.

Ricardo Tormo, Valencia, Španija

Za Brnom druga najljubša steza na svetu, na kateri se vsaj enkrat v karieri 'splača' preživeti zimske počitnice. Medtem ko v Sloveniji sneži in pritiska mraz, je tam prijetnih 18 stopinj Celzija. Res moraš imeti smolo, da te preseneti slabo vreme. Zanimiva je tudi za sopotnike ali gledalce, saj se s tribune lahko opazuje celo 'stadionsko' dirkališče. Tribune so razlog za eno slabost in sicer če pade dež, veter zlepa ne posuši asfalta. Še ena manj prijetna značilnost, na katero velja opozoriti, je četrti (prvi desni) ovinek. Ko do tja pripelješ po šestih levih ovinkih, se desni del gume že ohladi in zato se tam zgodi največ padcev.

Res pa je, da je pot tja dolga in draga, skupaj z gorivom, cestninami preko Italije in Francije ter ostalimi stroški vas dirkaška ekskurzija hitro stane kakega jurčka.


© 2015 - 2024 Čarman motosport d.o.o. Vse pravice pridržane. | Pravno obvestilo | Piškotki

Produkcija: boomerank

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...