Nagradna igra: Hočem boljše vzmetenje!
Si želite, da bi bil vaš motocikel stabilnejši, hitrejši, varnejši? Sodelujte v nagradni igri, kjer boste motoristi opisovali vaše težave z vzmetenjem in morda boste prav vi tisti srečnež, ki si bo prislužil predelavo vzmetenja v vrednosti 300 evrov.
Veliko dirkaško nastrojenih motoristov je prednost izboljšav na komponentah vzmetenja že občutilo, medtem ko je večina motoristov in motoristk, ki se vozi po cestah, sprijaznjena s serijskimi komponentami. A na (recimo jim) vsakdanjih motociklih so možnosti za izboljšanje delovanja vzmetenja enake, če ne celo večje, saj proizvajalci motociklov nižjo prodajno ceno iščejo tudi s prihranki na kvaliteti komponent vzmetenja. Prednje vilice in zadnji blažilniki tako ustrezajo nekim osnovnim zahtevam o varnosti in udobju, a to še zdaleč ni vse, kar lahko nudijo motocikli.
Zato smo se pri podjetju Čarman Motorsport kot specialistu za vzmetenje odločili za nagradno igro, v kateri bomo nekomu izmed vas pomagali izboljšati delovanje vzmetenja na vašem motociklu. Za sodelovanje v nagradni igri morate izpolniti spodnji obrazec in na kratko razložiti, kakšne težave imate z vašim motociklom oziroma kaj bi želeli izboljšati. Se motocikel pri zaviranju spredaj preveč poseda? Ali motocikel pri vožnji s sopotnikom 'plava'? Vas moti 'zvijanje' pri bolj dinamični vožnji? Vas morda moti, da motocikel s stopalko podrsa po tleh?
Izmed vseh prijav bo nekdo prejel bon v vrednosti 300 EUR, s tem da izbrani znesek seveda ni največ, kar lahko zapravite v naši delavnici. Nagrajenec bo lahko izbiral med komponentami priznanih proizvajalcev Wilbers in K-Tech, ki jih na slovenskem trgu uvaža podjetje in se prepustil nasvetom izkušenega mehanika in dirkača Gašperja Čarmana.
1. nagrada: predelava vzmetenja v vrednosti 300 EUR
2. nagrada: čistilni set za motocikel MOTUL
3. nagrada: pregled in nastavitev vzmetenja na vašem motociklu
Sodelujejo lahko lastniki vseh vrst motociklov: cestnih, športnih, športno-potovalnih, potovalnih, enduro, potovalnih enduro, slečenih, čoperjev, kruzerjev, ...
Vaše prijave in predloge sprejemamo do 15. 5. 2014. Nekaj najbolj zanimivih komentarjev bomo objavili.
Poslana mnenja in želje glede vzmetenja na vaših motociklih:
Igor, Yamaha FZ8-N, letnik 2013
Težav sicer nimam, ker prilagajam vožnjo cesti in zmožnostim tehnike, ki jo imam. Želim pa si, da bi lahko občutil razliko v vožnji z bolšim vzmetenjem, še posebej je verjetno ta razlika občutnejša, ko sva na motorju dva.
Igor, Honda CBR 1000 RR letnik 2011
Ni ravno problem, je pa čuden občutek, kot da je zadaj motor prenizek in spredaj premehak. Mogoče zato, ker imam 112 kilogramov ? :) Se da to optimizirat na mojo težo s serijskim amortizerjem ali je treba poseči po teh amortizerjih, ki jih ponujate? Ali pač tako je in me občutek vara? Najlepša vam hvala.
Marko, Yamaha XJ6N letnik 2012
Bolj kot težava, bi želel izboljšati sprednje vzmetenje, saj tovarniško ni nastavljivo in zato se pojavi problem pri zaviranju, saj se motor spredaj zelo poseda, kar pa se mi ne zdi najboljše.
Leon, Honda CBR 600 RR letnik 2008
Trenutno nič; vzmetenje. (opomba: kratek in jedrnat odgovor na vprašanje ' Kakšne težave imate z vašim motociklom oziroma kaj bi želeli izboljšati?')
Robert, Suzuki GSF 1250 SA Bandit letnik 2008
Suzuki ima nasploh slabo vzmetenje, še najbolj me pa moti nastavitev zadnjega amortizerja, ker je enostavno premalo prostora za ključ nastavitve trdote vzmeti.
Nataša, Kawasaki, Z750 letnik 2005
Če se delaš, da furaš MotoGP z NE-MotoGP dirkalnikom, ti novo vzmetenje še kako prav pride! :)
Vito, BMW R 1150 letnik 2002
Zadnje čase mi zadnje vzmetenje škripa. Motor ima 12 let in prevoženih 64.000km :) Tako, da bi prav prišlo novo vzmetenje.
Uroš, Honda CBF 1000 letnik 2012
Prej sem vozil CBR 600 F in se z vzmetenjem sploh nisem ukvarjal. Sedaj ko vozim CBF 1000 F šele vidim, da sem prej imel dosti boljše vzmetenje. Malce sem ga spredaj stršal, vendar ni to to. Lepo bi bilo imeti nadgrajen motocikel z boljšim vzmetenjem.
Nejc, Honda CBR 600 RR letnik 2008
Zelo težavna nastavitev zadnjega vzmetenja, tudi pri našem Honda servisu mi ga ne morejo nastaviti. Po novem imam sopotnico in motocikel sili iz ovinka, občutek imam kot da prvo kolo plava v zraku.
Bogo, BMW R 1200 GS letnik 2004
Želel bi, da se pri polni obremenitvi motocikel ne bi tako posedel. Med vožnjo je morda zadnji blažilec malo mehkejši, vendar ni občutiti posedenosti motorja, razen ko se ustaviš in so noge precej na tleh :). Vsekakor bi bil pregled mojstra za vzmetenje dobrodošel.
Jaka, Kawasaki Z750 letnik 2008
Poplesavanje zadnjega dela motocikla pri malo bolj dinamični vožnji skozi ovinek. Kljub nastavljeni vzmeti se je kompresija izboljšala, 'rebound' pa izjemno poslabšal. Zadnje vzmetenje enostavno ne sledi sprednjemu. Če bo že sreča na moji strani, si želim vsaj toliko umiriti zadek motocikla, da bo vožnja bolj stabilna in varna. Hvala.
Samo, Ducati 620 Sport letnik 2003
Nastativev vzmetenja bi bila glede na to, da se večino časa voziva v dvoje, po 11 letih in 40.000 kilometrih zelo zaželjena.
Polona, Suzuki SFV 650 Gladius letnik 2010
V daljših ovinkih in pri večjih hitrostih ga precej "gunca" oz "krivi" :-)
Anže, Honda CBR 600 RR letnik 2008/2009
Mislim, da je zadnji amortizer čisto fuč: premehak je in mislim da se je že malo iztrošil po burnih 45.000 kilometrih na naših 'ohranjenih' cestah. Še posebej se to vidi, ko naložim gor sopotnika. Moja ljubica, ki si jo lastim že od njenega prvega kilometra, si zasluži nove amortizerje, da se prihodnje leto vidimo na slovenskemu dnevu NA stezi in ne OB njej ter da bo vožnja po cesti kvalitetnejša :)
Miri, Honda CBR 600 RR letnik 2009
Na dirkališču mi serijsko vzmetenje očitno bolj pobira gumo in je zelo nestabilen, posebej pri odpiranju plina iz ovinka.
Elvis, Honda CBR 1000 RR letnik 2005
Rad bi da mi pregledate vzmetenje in ga nastavite. – Hvala
Nika, Yamaha R6 letnik 2006
Izboljšati bi si želela vzmetenje za še boljšo in varnejšo vožnjo po pisti.
Leon, Honda CBF 600 N letnik 2007
Motor pri bolj dinamični vožnji v dvoje ali po zaprtih ovinkih s tačko drsa po tleh, ker je vzmetenje premehko kljub nastavljenem vzmetenju (»preload«). Pri zaviranju vzmetenje ni zelo prepričljivo (vilice se hitro posedejo). Mogoče bi ga bilo potrebno še enkrat nastaviti. Tako, da bi bil zelo vesel novega kompleta vzmetenja Wilbers ali K-tech.
Kevin, Kawasaki ZX-6R letnik 2008
Pri prelaganju iz levega v desni ovinek oz. obratno motorno kolo začne plavati. Nimam dobrega občutka na sprednjem kolesu.
Grega, Yamaha YZF-R6 letnik 2007
Motor ne gre rad v ovinek, pri pospeševanju ga nese stran od idealne linije. Poleg tega tudi ne da dobrega občutka o dogajanju s sprednjim kolesom.
Peter, Yamaha YZF-R6, letnik 2004
Spredaj se motor pretirano poseda, čeprav je vzmet precej zategnjena in prav tako kompresija. Na Grobniku mi ob zaprtju plina na vstopu v ovinek motor prav tako preveč "počepne".
Borut, Yamaha XT660Z Tenere letnik 2012
Lep pozdrav. Ker je moje motorno kolo neke vrste potovalni enduro z enim cilindrom in z ožjimi pnevmatikami (v primerjavi z bolj cestnim motornim kolesom) se seveda zavedam vseh njegovih omejitev, katerim se poskušam prilagoditi oziroma prilagoditi svoj stil vožnje glede na podlago pod kolesi (asfalt, lep makadam, slab makadam). Glede na opisano bi si želel neke vrste dvoživko, katera bi mi nudila stabilnost na asfaltni podlagi med ovinki ter mehko požiranje lukenj na makadamu. Zavedam se, da si želim ene čevlje za vse podlage in vse vremenske razmere, vendar mi ta vrsta motornega kolesa najbolj odgovarja (videz, položaj za krmilom, višina, vsestranskost, ..., cena). V nasprotnem primeru bi moral imeti več motornih koles, kateri bi bili namenjeni samo eni podlagi in kot takšni omejeni. S svojim motornim kolesom pa lahko oziroma bi lahko z ustreznim vzmetenjem skoraj v popolnosti užival na različnih podlagah pod kolesi. Najbolj zanimivo (vsaj meni) pa je, da se sploh ne sekiram, ker ima moje motorno kolo manj kot 50 konjskih moči, saj se je možno s pravilno tehniko vožnje in ciklistiko ter tehnično brezhibnostjo precej dinamično voziti in uživati.
Jan, Kawasaki Z1000 letnik 2006
Včasih se mi zdi, da vzmetenje pri dinamični vožnji po isti cesti ne deluje enako. Enkrat je občutek zadovoljiv, drugič se mi zdi da motor nekako zaplava (podobna hitrost in ista cesta). Težave imam tudi pri sunkovitem zaviranju, občutek s sopotnico pa ni najbolj prepričljiv/varen.
Blaž, Yamaha XTZ 750 Super Tenere letnik 1990
Kar me moti pri mojem motorju, je pretirano posedanje prednjih vilic pri zaviranju, zato bi želel progresivne vzmeti. Druga težava pa je v tem, da je motor že precej star in bi mu prav prišel pregled delovanja vzmetenja in manjša obnova v smislu novega olja in tesnil - za mirnejši spanec na dolgih turah.
Matej, Suzuki GSX-R 1000 letnik 2005
Želel bi, da mi serijsko vzmetenje nastavite čimbolj optimalno za mojo težo.
Klemen, Suzuki GSXR 1000 letnik 2007
Preprosto si želim boljše vzmetenje in le to lahko dosežem z vzmetenjem Wilbers ali K-Tech!
Primož, Aprilia CapoNord letnik 2008
Pri zaviranju se sprednji del preveč poseda, pri vijuganju na kratkih ovinkih prvo kolo izgubi stik s cestiščem.
Matevž, Kawasaki, ER6-N letnik 2008
Pozdravljeni, dejstvo je, da ima moj motor zaradi cenovne dostopnosti ze serijsko nekoliko manj kakovostno vzmetenje kot dražji motocikli istega razreda, kar je popolnoma normalno. Se pa že nekaj časa pojavlja želja po izboljšanju vzmetenja, da bi bila vožnja lepša in prijetnejša ter tudi bolj varna. Glavno težavo jaz vidim v tem, da vzmetenje ne sledi dovolj hitro spremembam na cesti, kar se posebno opazi, ko je cesta nekoliko slabša. Motor pri močnejsem zaviranju čez neravnine spredaj poskakuje, zato vsako neravnino predolgo 'voziš s seboj', kar je sploh neprijetno v ovinkih. LP
Žan, Bmw S1000RR letnik 2012
Motocikel je nestabilen pri višji hitrosti.
Robert, Suzuki GSXR 600, letnik 2005
Težava mojega motocikla Suzuki GSXR 600 K5 je v tem, da se v sprednjih vilicah pri vožnji pojavijo manjša nihanja in vibracije, ki ne dajejo popolnega zaupanja pri vožnji motocikla na visoki ravni. Saj je sama povezava voznika in motocikla en od ključnih faktorjev zabavne predvsem pa varne vožnje. Zato si moja Suzu zasluži odpravo teh napakic ter pravilno nastavitev vzmetenja.
Robi, Honda Varadero 1000, letnik 2000
Pri mojem motorju imam občutek, da se vzmetenje ne obnaša isto. Ista cesta, isti ovinki, podobna hitrost. Enkrat gre bolj na trdo, drugič pa zaplava čez ovinke.
Boštjan, Honda Hornet CB 600 F, letnik 2001
Pri motorju sem opazil, da imam spredaj premehko vzmetenje. Slednje onemogoča, da bi užival v vožnji, saj pri zaviranju motor preveč "sede" proti tlom in vožnja ni stabilna. Rad bi izboljšal in utrdil sprednje vzmetenje.
Zoran, Yamaha FZ6 Fazer 2004
Moja težava se pojavi pri večji hitrosti ko mi motor iz ovinka in sili proti sredini vozišča ne glede na to, da je naklon motorja na maksimumu. Želel bi si, da bi se motor v ovinkih obnašal bolj nevtralno in predvidljivo. Hvala.
Uroš, Honda CBR 600 RR, letnik 2008
Moti me, da s tačko drsam po tleh in da motor s spotonikom plava po cesti, še posebej po luknjah.
Klemen, Yamaha YZF-R6, letnik 2000
Pozdravljeni, ob zadnjem obisku Viki Burgerja na Črnem Kalu, sem opazil, da ob bolj dinamični vožnji moja draga v daljših ovinkih začenja majati ritko, kar pa ni tako prijetno kot se sliši ... Zato bi nama kakšen manjši poseg omogočil več varnosti na asfaltiranih površinah.
Gregor, Honda CBR 900 RR, letnik 1997
Babico cbr letnik 97 že malce zvija v vzmeteh, bolj je skrčena in ne more iti več v korak z mlajšimi sestrami. Čeprav je stara, še vedno rada zaide na dirkalno stezo, kjer pa bi ji operacija in zamenjava vzmeti še kako prišla prav. Tako bi lažje pokazala vitkim sestricam, da se tudi z debelejšo ritjo da še kako hitro peljati ...
Vito, Kawasaki Z 750 letnik 2004
Moje težave so vir -za moje pojme-premehko vzmetenje spredaj. Najbolj moteče je pri vožnji navzdol in sicer pri zaviranju se motor spredaj močno posede, vsa moja teža pristane na rokah-kljub stiskanju kolen. Včasih res stežka a vendar speljem ovinek. Enako se pojavi pri močnem zaviranju, pa naj bo to ovinek ali ovira, če pa je povrh še slaba cesta - Slovenija haha - pa imam občutek, da prednje vzmetenje dobesedno zabije do konca. Sicer ne vem, če je posledica premehkega prednjega vzmetenja, ampak pri močnejših pospeševanjih postane balansa zelo mehka-nervozna.
Denis, Honda CBR 1000 RR letnik 2009
Pozdravljeni, ker živim v delu Slovenije, kjer imamo zelo slabe regionalne ceste in je vsaka luknja zelo moteča, bi mi ta predelava vzmetenja prišla še kako prav. Spredaj že imam Wilbers vzmetenje in je zelo velika razlika, kako lepo gredo čez luknje proti zadnjemu delu. Sam si te predelave zaradi finančnih razlogov žal ne morem privoščiti in bi bil zelo vesel če bi bil izbran. Hvala in lep pozdrav ter veliko uspehov še naprej!
Jože, YAMAHA FZ6S FAZER 600 letnik 2004
Imam 10 let star motor in mi spomladi, ko ga dam iz stojala, malo pušča olje na vilicah. Ko se vozimo, sem opazil da motor tudi ne gre več tako lepo v ovinek kod nekoč. Tudi se preveč zaziba pri zaviranju in ne pobira lepo neravnine naših lepih cest?
Damjan, HONDA CBR 600 FS/2002
Pozdravljeni. Moje težava je ta, da imam premalo kilogramov za motor. ;o)) Težava pa je preveč ohlapno vzmetenje, poskušal sem ga nastavljati, ampak potem je motor skoz v zraku ne na asfaltu, ko peljem čez neravnine. Želel bi si eno pametno vzmetenje, kot je Ohlins ali pa Wilbers. No ja, to so sanje ampak poskusiti ni greh, pravijo. Lep pozdrav!
Dejan, Yamaha FZ1SA ABS, letnik 2008
Težava motocikla je, da ni dovolj močna vzmet za vožnjo dveh oseb. Ko se vozim sam, je vse OK. Ko pa sva na motorju dva pa se obnašanje motorja drastično spremeni. Motor sili iz ovinka in je ne stabilen v zavoju. Težje se zavija.
Maks, Honda CBF 600 SA ABS, letnik 2006
Poleg "posedanja" pri malo bolj grobem zaviranju me moti predvsem to, da imam zadnjo vzmet prednapeto bolj, zaradi vožnje s sopotnico, ko pa se vozim sam je motor zelo trd- za to pa razen "šraufanja" verjetno ni rešitve?
Goran, Suzuki Bandit 1250, letnik 2010
Motor ima preprosto slabo original vzmetenje.
Jernej, Suzuki GSX-R 1000, letnik 2006
Lep pozdrav! Motor vozim rekreativno (kadar se najde čas in denar) na progi - Pannonia ring in tam imam težave na zaviranju in pospeševanju. Na zaviranju nimam zaupanja v sprednje kolo, ker mi serijsko vzmetenje ne da dovolj informacij, kaj se dogaja z gumo in na pospeševanju se čuti posedanje vzmetenja. Vzmetenje, ki ga imam, še ni bilo servisirano, tako, da možno da težava tiči tudi v tem. Vsak dodaten denar bi pa neverjetno pripomogel k boljšim časom na progi. Hvala za vsako pomoč.
Jurica, Suzuki GSF 1200 Bandit, letnik 2000
Želel bi si izboljšati vzmetenje prednjih vilic, je premehko, motor se preveč poseda spredaj, navkljub nastavljeni trdoti.
Nejc, Kawasaki Z 750
Premehak motor, plava v ovinkih, rad bi trše vzemtenje XD
Matija, Yamaha XT 660 X
Vozim Yamaho XT 660 X, pri kateri je originalno vzmetenje premehko tako spredaj kot zadaj. Pogosto podrgnem s tačko po tleh, ker mi sredi ovinka motor tako močno pritisne k tlem. Včasih povozim luknjo na začetku ovinka in se motor ne umiri do konca ovinka. Težavo sem probal rešiti z gostejšim oljem spredaj in z 2 cm pušam,i ampak sevedno daleč od dobrega vzmetenja. Zadnje vzmetenje v 8 letih, kolikor je motor star, še ni bilo obnovljeno in prav tako je premehko. Skratka rad bi bolj cestno športno vzmetenje :) LP
Jure, Yamaha FZ1
Sam bi bil vesel predvsem boljšega vzmetenja zadaj. FZ1 že tako ni pojem nekega dobrega vzmetenja, po 120.000 prevozenih km je pa le to še dodatno utrujeno. Problema sta predvsem dva. Prvič, motor se prevec poseda in posledično po tleh drsa bug spoiler (stopalke imam k sreči športne in ustrezno dvignjene). Drugič, blaženje ni preveč dobro in posledično se motor pri bolj agresivni voznji zvija, kar ne vliva ravno občutka zaupanja. Spredaj, po drugi strani, wilbersove vzmeti relativno ok opravijo svojo nalogo (seveda upostevajoč omejitve serijskih FZ1 vilic.