Pojdi na glavno vsebino

Odgovori na pogosta vprašanja

Spoštovani motoristi in cenjene motoristke, ker preko e-poštnega in Facebook nabiralnika dobivamo enaka ali podobna vprašanja, smo odgovore na najbolj pogosta zbrali v naslednjem članku. Če v besedilu ne boste našli odgovora na svoje vprašanje, nas kontaktirajte, mi pa bomo vsebino sproti dopolnjevali.

1. Koliko stane servis?

Servisna delavnica.

Če bi bili motocikli vsi enako ohranjeni, vsi redno vzdrževani in voženi v enakih pogojih, bi se odgovor lahko glasil: pri prevoženih 8.000 kilometrih je servis za Yamaho XJ6 Diversion letnik 2010 toliko in toliko. Ampak, spoštovani motoristi, temu ni tako. Nekdo je pri prejšnjem servisu pozabil nastaviti ventile. Spet drugi je zlomljen vijačni spoj nadomestil z pristnim domačim varom in nam tako čas servisa podaljšal za urico. Prvi za vzmetenje skrbi z rednimi servisi in mu bomo zamenjali le olje, drugemu se namesto olja skozi zapackane šobe pretaka emulzija, zaradi česar bo strošek servisa vzmetenja še enkrat višji. Morda bomo pri rednem servisu odkrili, da je bil vaš motor poškodovan v nezgodi in bomo svetovali ravnanje okvirja? Poleg tega velja poudariti, da se veliko elementov (zavorne ploščice, gume, veriga in verižniki, …) ne menja pri določenem številu prevoženih kilometrov, ampak glede na izrabljenost.

Razumete? Točen odgovor na servis najlažje podamo takrat, ko imamo vaš motocikel na stojalu. Zato naj nam bo oproščeno, če preko e-pošte ne moremo odgovoriti na vprašanje: »Koliko bo stal servis mojega Kawasakija Ninja 600 letnik 2003? Pravkar sem ga uvozil iz tujine. Ne, servisne knjige nimam.« Hvala za razumevanje.

Približen strošek (naslednjega) servisa lahko napovemo le znanim strankam oz. njihovim motociklom, o katerih vodimo interno evidenco rednih in izrednih servisov. Njim velikokrat lahko že po telefonu namignemo, koliko bo treba dvigniti na bankomatu.

2. Kdaj delati servis – spomladi ali jeseni?

Preverjanje motornega olja.

Toplo priporočamo, da se motocikel na sezono pripravi po zadnji jesenski turi. Če bo motocikel celo zimo stal s starim, izrabljenim motorjem, bo le-to na vitalne dele delovalo slabše, kot če bomo motor pred 'konzerviranjem' prižgali le toliko, da bo olje potegnilo skozi oljni filter. Prav s tem namenom vsak začetek zime pripravimo zimsko servisno akcijo, v kateri vam motocikel pripeljemo v vašo (toplo) garažo. Poleg tega je spomladi v mehaničnih delavnicah veliko večja gneča. Medtem, ko bo vaš prijatelj iskal kable za izpraznjen akumulator, boste vi že srkali kavico na bencinskem servisu v Postojni.

3. Nek drugi serviser mi svetuje generalno. Kakšno je vaše mnenje?

Menjavanje (še posebej pogosto in večkratno) serviserja za vaš motocikel ni priporočljivo. Rek 'več glav več ve' tukaj preprosto ne vzdrži, saj druga glava ne ve, kaj je na prejšnjem servisu naredila prva glava.

4. Na koliko kilometrov moram zamenjati verigo?

Preverjanje napetosti verige.

Po naših izkušnjah lahko nekdo z enako pogonsko verigo na enakem motociklu naredi 18.000 kilometrov, nekdo drug pa 42.000 kilometrov. Podobno velja za gume in zavorne ploščice. Poleg tega servisni intervali za potrošni material za različne znamke in modele motociklov niso enaki.

5. Menjal bom verigo. Naj menjam tudi zobnike?

V večini primerov svetujemo hkratno menjavo celotnega kompleta. Medtem ko se veriga z obrabo daljša (razdalja med členi), se zobje na zobniku obrabljajo in spreminjajo obliko. Če boste novo verigo namestili na obrabljen zobnik, se bo ta uničila veliko prej. Izjema so zobniki iz prve vgradnje, kateri po naših izkušnjah 'preživijo' dve verigi.

6. Na koliko kilometrov naj delam servis?

Z opravljanjem servisov na dobo, predpisano s strani tovarne, boste vselej na varni strani. V kolikor motor uporabljate v težjih razmerah (dirkališče, potovanje v puščavi, vožnja po terenu, …), je servisni interval potrebno primerno skrajšati. Za koliko? Po potrebi. Zaupajte našim izkušnjam. V kolikor ne delate veliko kilometrov, priporočamo servis enkrat letno.

7. Vozim počasi. Ali to pomeni, da lahko izpustim vsak drugi servis?

Motoristična idila v dolini reke Soče.

Ne. Iz izkušenj vemo, da se bodo 'prihranki' pri naslednjem servisu sešteli z obrestmi in boste na koncu namesto dveh servisov po sto evrov plačali enega za tristo ali štiristo evrov. Lep primer so zavorne ploščice: če se obrabijo preveč, boste poškodovali še (drage) zavorne kolute.

8. Menjal sem izpušni sistem. Moram nastaviti vbrizg/uplinjače?

Mala servisna delavnica.

Ob kakršnihkoli predelavah je pametno ponovno nastaviti delovanje motorja. Kakšne nastavitve bodo potrebne, je odvisno od izpušnega sistema (znamka in tip), zračnega filtra, lambda sonde ter seveda (kot vedno) od tipa motocikla. Na primer: pri kakršnikoli predelavi izpušnega sistema (tudi pri odstranitvi katalizatorja!) na priljubljenemu slečenemu motociklu Honda CB1000R je nujna nastavitev vbrizga, saj sicer motor poganja prerevna zmes goriva in zraka, to pa lahko povzroči pregrevanje, večjo obrabo in v najslabšem primeru okvaro motorja. Take nastavitve je najlažje opravljati s pomočjo enote za nadzor moči ('power commanderja').

Nepravilnosti v delovanju velika večina motoristov ne bo zaznala, zato si v delavnici Čarman Motosport pri takšnih predelavah pomagamo s testno mizo, kjer izmerimo moč in po potrebi nastavimo posamezne parametre vbrizga in vžiga.

9. Kupujem rabljen motocikel. Mi lahko pomagate pri ogledu?

Nakup rabljenega motorja.

Z vsem spoštovanjem do kupcev se take pomoči izogibamo. Kljub dolgoletnim izkušnjam se nam lahko pripeti, da tudi mi spregledamo skrito napako.

10. Kupil sem rabljen motocikel. Ga lahko pripeljem na pregled?

Lahko, a pričakujte, da boste za naš čas nekaj malega plačali (odvisno od porabljenega časa).

11. Ali ima moj motor blokado?

Blokade imajo večinoma le mopedi, katerih hitrost mora biti omejena na zakonsko dovoljenih 45 km/h, nekateri 125-kubični motorji (omejitev 11 kW/15 KM) in tekmovalni hard enduro stroji. Velika večina ostalih motociklov blokad nima, je pa zmogljivosti mogoče povečati z zamenjavo določenih delov.

12. Ali mojemu motociklu lahko vgradite blokado?

Lahko. Pri Čarman Motosport opravljamo namestitev blokad na 25 ali 35 kilovatov.

13. Ali je možno znižati sedež?

Da. To je mogoče doseči z različnimi posegi: s paketom za predelavo vzmetenja (pribl. 25 mm), z menjavo sedeža, s tanjšanjem polnila sedeža … Običajno sedež lahko znižamo za približno 4 centimetre. Najbolj elegantna in strokovna rešitev je paket za predelavo vzmetenja, ki je ustrezno atestiran. Po tanjšanju in ožanju polnila (pene) lahko trpi udobje.

14. Koliko let so lahko stare gume na motorju?

Stare gume na motornem kolesu.

Po naših izkušnjah je prvi kriterij za menjavo gum izrabljenost. Če je globina profila nižja od zakonsko dovoljene, ali če plašč kaže vidne znake obrabe, jo je treba zamenjati. Voznikom, ki s svojim motociklom delajo letno premalo kilometrov, da bi morali gume menjati vsako sezono, pa priporočamo, da istega para gum ne uporabljajo dlje kot dve polni sezoni. Plašči se namreč starajo tudi v času mirovanja (zimovanja); takrat otrdijo in izgubijo prožnost. Poudarjamo, da je to naše priporočilo, ki vas bo ohranjalo na varni strani.

15. Kako naj očistim notranjost čelade?

Čiščenje motoristične opreme.

O vzdrževanju motoristične opreme smo pisali tukaj: Čarman Motosport svetuje - pred zimo poskrbite za zaščitno opremo.

16. Kaj za dobro vzdrževan motor naredim sam?

Pranje motornega kolesa.

Preberite si originalno knjižico z navodili ali pa tale članek - Čarman Motosport svetuje: 12 pogostih napak pri vzdrževanju motocikla.

17. Ali je pred vožnjo na cesti priporočljivo uporabljati grelce za gume?

Grelci gum za motorno kolo.

V kolikor imate na motociklu nameščene gume za cestno rabo, dodatno segrevanje gum ne bo potrebno, saj so le-te prilagojene delovanju pri nižjih temperaturah kot dirkalne. Več o grelcih gum si preberite tukaj: Čarman Motosport svetuje - zakaj uporabljati grelce gum.

18. Vzmetenje mi škripa. Kaj naj storim?

Servis vzmetenja.

Več o vzmetenju si preberite tukaj: Čarman Motosport svetuje - 6 najpogostejših težav z vzmetenjem.


Niste našli odgovora na vaše vprašanje? Kontaktirajte nas.

Je že čas za servis?

Čimprej se naročite na servis, da bomo lahko našli najprimernejši termin.
Lahko nas pokličete ali izpolnite enostaven obrazec.

Naroči se na servis


© 2015 - 2017 Čarman motosport d.o.o. Vse pravice pridržane. | Pravno obvestilo | Piškotki

Produkcija: boomerank

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...