Čarman Motosport svetuje: Zaščita motorja – DA ali NE?
Zaščito motorja (tiste bunke, ki štrlijo nekje s strani motocikla) vsekakor priporočamo za uporabo na dirkalnih cestnih motorjih. Večina dirkališč je namreč v današnjem času narejena tako, da nima dvignjenih robnikov, zaradi česar pri zdrsu v zavoju nastane veliko manjša škoda. Žal je naše najbližje dirkališče (Grobnik) še iz 'stare šole', zato so lahko zdrsi za tehniko bolj boleči (in dražji).
Poleg tega, da pravilno nameščeni ščitniki preprečijo ali zmanjšajo poškodbe, pri zdrsu tudi zavirajo motocikel in s tem poskrbijo, da se po padcu hitreje ustavi. Poleg plastik in blokov motorja zaščitijo zgornji del motocikla (krmilo, posodo za gorivo, zadnji del, izpuh), saj prav zaščita prepreči, da bi se omenjeni deli srečali s tlemi.
Ker na dirkalne motocikle običajno namestimo druge (poliestrske) oklepe, nam ni škoda, če je treba za pravilno namestitev zaščit odrezati del oklepa. Pri Hondi CBR 1000 RR od letnika 2008 dalje je to nujno!
Izkušnje z dirk kažejo, da se zelo dobro obnesejo zaščite motornih pokrovov oz. blokov (ang. 'case savers' - fotografija zgoraj). Ker so izdelani iz aluminijastih zlitin, v nasprotju od zaščit iz ogljikovih vlaken odvajajo toploto in ne obratno (ogljikova vlakna delujejo kot izolator - druga fotografija zgoraj), kar pomeni boljše odvajanje toplote iz agregata. Ker so vpeti večtočkovno, je verjetnost poškodbe originalnega motornega ali celo bloka motorja pokrova zelo majhna.
Pa na cesti? V naši delavnici poznamo veliko več primerov, v katerih so zaščite opravile svojo dolžnost, saj se največ padcev zgodi na mestu oz. pri majhnih hitrostih. V kolikor pride do padca na cesti pri višji hitrosti, pa bočne zaščite navadno pridejo manj do izraza. Še enkrat bomo poudarili, da je najbolj pomembna pravilna namestitev: v nasprotnem primeru zaščita pri padcu lahko povzroči še večjo škodo (npr. poškodba okvirja). Svetujemo, da za svoj motor izberete izdelek preverjenega proizvajalca in ne najcenejšega, ki ga najdete na spletu.
Pa srečno!
Ekipa Čarman Motosport