Pojdi na glavno vsebino

Foto: kako smo na Vranskem nastavljali vzmetenje

Foto: kako smo na Vranskem nastavljali vzmetenje

Uf, tole je pa bila akcija. Med 10:00 in 16.00 smo v naši mobilni delavnici pregledali 32 motorjev in na 30 med njimi nastavili vzmetenje. Kakšne so naše ugotovitve?

Najprej nekaj dobronamerne kritike: med vsemi motorji so bili kar trije s popolnoma napačno delujočim oziroma sestavljenim vzmetenjem. Razlog? Vzdrževanje je vzel v roko nekdo, ki očitno vzmetenju ni kos. Vožnja s takšnim motorjem je nevarna, zato motoristom polagamo na srce, da se vzdrževanja in predelav vzmetenja v domačih garažah lotevajo le v primerih, če zadeve res obvladajo.

Najpogostejša (manj nevarna, a v vožnji lahko zelo moteča) napaka pri večini motorjev je bila neuravnoteženost vzmetenja. Pri večini smo ugotovili nepravilno nastavitev prednjega in zadnjega vzmetenja in celo leve in desne prednje vilice. Do takšnih napak prihaja predvsem zaradi nepoznavanja delovanja posameznih nastavitev (prednapetost, dušenje pri stisku in povratnem gibu …). Pri motorjih, ki so to omogočali, smo vzmetenje nastavili po svojih najboljših močeh in dobili kar nekaj pozitivnih odzivov. Hvala vsem, ki ste si vzeli minutko in prišli opisat spremembo v voznih lastnostih.

Tretja skupina motorjev pa so bili tisti, ki ne omogočajo nikakršnih nastavitev ali pa so možnosti zelo omejene (npr. samo prednapetost na zadnjem blažilniku). Lastnikom smo povedali, kakšne so možnosti in stroški predelav posameznih komponent ali menjave kompletnega vzmetenja. Morda zdaj kdo lažje razume, od kje razlika v ceni med različnimi cenovnimi razredi motorjev, katere (žal) sestavljajo ekonomisti, ne pa motoristi.

Največje veselje pa se je bilo ukvarjati z motorji, opremljenimi s polno nastavljivim vzmetenjem in tudi takih je bilo kar nekaj. Aprilia Tuono, Yamaha R1, MV Agusta Brutale, Suzuki GSX-S1000F (ta ima pomanjkljiv le zadnji blažilnik), Kawasaki GTR 1400 in še par hudih strojev.

Poleg nastavljanja vzmetenja smo opravljali tudi preventivne preglede celotnih motorjev. Večina motorjev je bila solidno vzdrževanih in pripravljenih na sezono, a brez napak(ic) ni šlo. Največkrat smo nastavljali tlak v gumah, nepravilno napetost verige in opozarjali na kritično stanje zavornih oblog.

Organizator dogodka »Motorist, pripravi se«, AMZS v sodelovanju z Radiem 1, si zasluži vse pohvale. Motoristi in motoristke so se lahko udeležili brezplačnih predavanj motoristov reševalcev, inštruktorja vožnje Braneta Legana, vožnje s triali pod vodstvom inštruktorja Severina Sajevca in se s svojimi ali testnimi motorji zapeljali po poligonu varne vožnje. Če so nasveti izkušenih sodelavcev preprečili eno samo hudo nesrečo, je namen dosežen! Poleg tega pa je imela prireditev tudi dobrodelno noto – čelado s podpisi dirkačev iz prvenstva MotoGP so prodali za 7.500 evrov in znesek namenili za nakup opreme za porodne sobe. Povzetek dogajanja na Vranskem (tudi pogovor z Gašperjem Čarmanom in Davidom Božičem) si lahko ogledate na spletni strani Radia 1.

Hvala za sodelovanje in srečno na cesti!

Ekipa Čarman Motosport


Ste eden izmed tistih, ki smo jim na Vranskem nastavili vzmetenje in ste na poti do doma opazili spremembo v voznih lastnostih?
Želimo slišati vaše mnenje! 
Pošljite nam ga na info@carman-motosport.si.

Tole nam je po e-pošti poslal eden izmed udeležencev dogodka:

  • Zdravo, še pisno bi se vam zahvalim za nastavitev vzmetenja na mojem Kawasakiju Z750. Super ste. Smo v časih, kjer te še pretepejo ne več zastonj, kaj šele da bi ti kdo vzmetenje pogledal, pa kakšen dober nasvet dal za motor. :) Občutek na motorju je res boljši, vsekakor se pa v bližnji prihodnosti oglasim še za kakšen bolj temeljit pregled. Hvala in LP, Jure

 

Fotogalerija


PREBERITE ŠE


KOMENTARJI


© 2015 - 2018 Čarman motosport d.o.o. Vse pravice pridržane. | Pravno obvestilo | Piškotki

Produkcija: boomerank

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...