Pojdi na glavno vsebino

Čarman Motosport svetuje: Dirkaški nasveti za dirkališče Grobnik

Grobnik je Slovencem najbližje in najbolj poznano dirkališče, kjer smo deset let organizirali Slovenski dan na Grobniku in preživeli nešteto zabavnih, hitrih, vročih, srečnih, pa tudi nekaj manj srečnih trenutkov. Da bi s tega dirkališča z bogato zgodovino odhajali dobre volje, smo pripravili nekaj nasvetov, ki bodo prišli prav predvsem ljubiteljskim cestnohitrostnim dirkačem s časi kroga okrog 1:35,00.

Nasvetom za hitrejše dirkače smo se tokrat ognili, saj so le-ti lahko preveč odvisni od posameznikovega načina vožnje in seveda od njegovega dirkalnika. Poleg tega velja poudariti, da nasveti niso nujno univerzalni: večini bodo verjetno koristili, medtem ko nekomu morda sploh ne bodo pisani na kožo. Ali drugače povedano: pred uporabo se posvetujte s svojim moto-terapevtom :)

1. Izberite pravi par gum

Grob grobniški velja asfalt za enega najbolj specifičnih, zato brez dlake na jeziku najbolj priporočamo gume proizvajalca Dunlop. Za 600- in 750-kubične modele priporočamo model D212 GP v dimenziji 120/70-17 in 190/55-17, za 1.000-kubične pa dirkaški (slick) model KR108 v dimenziji 120/70-17 in 195/65-17. V splošnem velja načelo, da je v hladnejšem vremenu potrebno uporabiti trše, v vročem pa mehkejše gume (in ne obratno!). Tako bi vsak dirkač moral imeti s seboj komplete gum v vsaj treh različnih trdotah. A to je med ljubiteljskimi dirkači le pobožna želja.

Uporabo drugačnih dimenzij odsvetujemo, saj se med drugim velikost gum občutno pozna tudi pri prestavnem razmerju (beri naslednjo točko).

Velikokrat je slišati kritike, da je nepravilno nastavljeno vzmetenje krivo za trganje gume. To v večini primerov ne drži, saj je kriva neprimerna izbira trdote (zmesi) gume oziroma nastavitev tlaka. O številkah težko govorimo, ker je odvisno od preveč faktorjev. Lahko je pred kratkim deževalo in spralo gumo z asfalta ali pa je veter nanesel prah.

2. Za nastavitev prestavnega razmerja menjajte prednji zobnik

Menjava zobnikov velja za enega najpreprostejših trikov z zelo občutnim učinkom. V kolikor na reškem dirkališču ne bomo lovili tisočink sekunde, je bolje ostati na varni strani in voziti s prestavo višje, saj je taka vožnja bolj tekoča in nadzorovana. Še posebno si to lahko privoščimo pri 1.000-kubičnih motorjih z več kot zadovoljivo zalogo moči. Gašper Čarman pove, da je imel prestavno razmerje vedno nastavljeno tako, da se je motor v šesti prestavi na koncu ciljne ravnine zavrtel 100-150 vrtljajev manj od omejevalnika vrtljajev. Nekaj rezerve je potrebno imeti zato, ker pod vplivom adrenalina s polnim plinom 'potegneš' nekaj metrov dlje ali pa s pomočjo burje (ta je na Grobniku kar pogost pojav) dosežeš višjo hitrost kot pričakovano.

Za doseganje visokih končnih hitrosti je pomembno, s kakšnimi vrtljaji pripeljemo v ciljno ravnino, kar pa je v veliki meri odvisno prav od prestavnega razmerja.

Priporočamo, da se prestavno razmerje spreminja na način, ki bo medosno razdaljo DALJŠAL in ne obratno. Pri krajši medosni razdalji se bo dirkalnik na tej stezi vedel manj stabilno. Menjamo torej prednji zobnik.

3. Ne prestavljajte preveč

Začnimo s koncem ciljne ravnine: tam iz 6. prestavimo v 4. in pustimo menjalnik pri miru vse do izhoda iz 'luknje', ko proti zagrebškemu ovinku spet pridemo do 6. prestave. Zagrebškega prevozimo v tretji prestavi in v ciljni ravnini spet 'našaltamo' do najvišje prestave. Ja, to je vse – a le v primeru, da je prestavno razmerje nastavljeno, kot smo opisali v prejšnji točki.

V kolikor vozite z nižjo prestavo, se motocikel vede veliko bolj nervozno in nevarno.

4. Vzmetenje: Če najdete nastavitev za Grobnik, ste na konju

Še eno področje, kjer Grobnik velja za specifičnega. A če vam uspe najti pravilno nastavitev vzmetenja za to hitro dirkališče z veliko neprijaznimi grbinami, ste na konju. Za obisk kateregakoli dirkališča bodo nato potrebni le minimalni popravki, medtem ko obratno ne velja – če imate vzmetenje nastavljeno za, na primer, Panoniaring, se motocikel na Grobniku verjetno ne bo vedel pravilno. O podrobnostih težko govorimo, ker so nastavitve povsem odvisne od tipa motocikla, vzmetenja, voznikovih sposobnosti, izbire gum in še česa.

5. Naučite se pravilnega presedanja

Položaj telesa je pomemben tako v zavojih kot na ravninah. Vse več dirkačev uporablja način agresivnega spreminjana položaja telesa (dirkač 'visi' z motocikla). Tak način danes lahko poimenujemo kar 'Marquezov stil'. Poudarjamo, da se je takega stila vožnje potrebno priučiti postopoma.

Do največjih težav prihaja, ker veliko dirkačev vozi le s krmilom (rokami), na moč v nogah pa povsem pozabi. Dober primer je zaviranje, ko lahko veliko sile prenesemo na posodo za gorivo (priporočamo nalepke Stompgrip za boljši oprijem) – roke bodo tako veliko manj trpele. V kolikor imate nameščen povišan vetrobran, ga izkoristite in na ravnini čelado in komolce prilepite ob posodo za gorivo, zadnjico pa postavite do zadka ali celo na zadek! Temni (črni) vetrobrani zato ne pridejo v poštev, saj nam mora omogočati jasen pogled naprej. Ne lepite štartnih številk tako, da vam omejujejo pogled!

6. Pišite si dnevnik

V knjižico si zapisujte podatke, kot so temperature zraka in asfalta, tlak v gumah, izbrano trdoto gum, nastavitve vzmetenja, čase krogov in vtise z dirkališča. Do prihodnjič boste sicer pozabili, kaj vam je bilo prejšnjič všeč in kaj ne. S takimi informacijami vam bomo tudi na servisu lažje pomagali z nasveti ali nastavitvami vzmetenja.

7. Plačali ste celo dirkališče – uporabite ga!

Vozite od roba do roba in tako izkoristite najboljšo možno linijo. Zaradi visokih hitrosti je občutek lahko varljiv, zato vas lahko nekdo posname ali fotografira, da boste videli, koliko prostega prostora vam ostaja.

 

Toliko zaenkrat. Veliko užitkov pri uničevanju kolenskih ščitnikov vam želi

Ekipa Čarman Motosport


PREBERITE ŠE


KOMENTARJI


© 2015 - 2017 Čarman motosport d.o.o. Vse pravice pridržane. | Pravno obvestilo | Piškotki

Produkcija: boomerank

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...