Pojdi na glavno vsebino

Brane in Honda Varadero z vzmetenjem Wilbers: »Motor lepše drži smer«

Pogovarjali smo se z Branetom Kozamernikom, 42-letnim lastnikom Honde Varadero 1000 z letnico izdelave 2008. Lansko jesen jo je v delavnici Čarman Motosport opremil z vzmetenjem Wilbers in ugotovil, da je motocikel postal stabilnejši in bolje vodljiv.

Kdaj se je pokazala potreba oziroma želja po predelavi vzmetenja?

Po lanskem izletu s sopotnico in prtljago na Korziko mi je odpovedal originalni blažilnik. Ko sem seštel najino težo in vso prtljago, je naneslo preko dvesto kilogramov. Torej je bilo vsega skupaj z motorjem vred blizu petsto kilogramov. Takrat sem imel vzmet zategnjeno čisto do konca in ker je imel motor prevoženih že približno 43.000 kilometrov, je zadnji amortizer razpadel. Ker se ga ni dalo popraviti, sem imel na izbiro nakup original vzmetenja ali pa Wilbersovega. V času jesenske akcije je bila cena skoraj enaka kot če bi vzel original. Ker sem slišal od prijateljev, da so z Wilbersovim vzmetenjem zelo zadovoljni in ker mi je enako priporočil Gašper, kateremu kot mehaniku res zaupam, sem se odločil za malo konkretnejšo predelavo.

Zamenjala sta celotni zadnji blažilnik in vzmeti v prednjih vilicah?

Tako je. Zadaj je mogoče nastavljati prednapetost.

Kakšne spremembe si opazil?

Najprej sem opazil, da prednje kolo izredno dobro pobira neravnine v ovinkih. Kadar je bila podlaga v ovinku lepa, tako ali tako ni bilo težav, v kolikor pa so se pojavila kakšna rebra, mi je prednje kolo neslo ven. Z Wilbersom teh težav ni več. Drži in sledi smeri, kamor hočeš peljat. Če nadaljujem … Motor je prej med hitrim prelaganjem iz ovinka v ovinek zanihal. Kot bi bil preobremenjen ali bi bilo premalo teže na prednjem kolesu. To se zdaj ne dogaja več. Pa še to. Prejšnji feder je bil mehkejši. Zdaj sem opazil, da je zdajšnja trdota res tista ta prava. Vzmet ti namreč nastavijo po meri. Motor je malo trši, ampak pelje se res krasno.

A udobje kaj trpi?

Nič. Prej je bil motor sicer mehkejši, ampak je bolj plaval. Če sva šla oba in s prtljago sem ga seveda lahko privil, ampak le toliko, da ni plaval.

Potem ga je verjetno hitreje zabilo?

Ja, večkrat je do konca usekalo. Iz tega vidika je vožnja bistveno boljša in varnejša.

A lahko izpostaviš kakšno cesto v Sloveniji, kjer se je razlika najbolj občutila?

To na prednjem kolesu se opazi na primer na cesti od Ilirske Bistrice proti meji s Hrvaško. Tam je en levi ovinek, ki je zelo narebren. Tistega sem se vedno bal, ker me je vedno ven neslo. Prav tam sem prvič opazil, kako lepo se pelje motor. Ali pa od Šoštanja proti Črni, tam so tudi eni ovinki bolj slabi in v takšnih razmerah se vzmetenje res dobro obnese.

Kje se najraje voziš oziroma vozita?

Tri četrtine se vozim sam. Najrajši po čim krajši poti v tujino, potem pa čisto vseeno kam. Na Hrvaško, Italijo, Avstrijo. Pri nas so res slabe ceste. Letos sem bil dvakrat v Bosni, bilo je fantastično. Tam okrog Bihača, Sarajeva, Mostarja so neverjetno lepe in urejene ceste. Jadranka je fantazija. Ali pa avstrijska 69. No, gor je tudi par ovinkov narebrenih. Kako se že reče? Golica, ja. Pa Korzika je bila res fantastična.

Kako si na splošno zadovoljen s Hondo Varadero?

Težko rečem, ker nimam primerjave z drugimi velikimi endurami. Vozil sem edino GS-a, kateri me je zelo navdušil. Sicer sem s Hondo zelo zadovoljen. Edino, kar sem predelal poleg vzmetenja, je dodatni usmerjevalnik zraka na prednjem vetrobranu, ker sem precej velik in se mi je veter vrtinčil okrog glave. Motor je udoben, neproblematičen. Ni nek višek tehnike, ampak totalno nezahteven.

Če bi menjal, bi kupil?

Verjetno GS-a. To je trenutno edina želja. Novega Varadera ni …

Novo Africo naj bi pokazali, ampak v 2015 še ne.

Ja, sem slišal. To bi znal bit dober motor.

 

Več o vzmetenju Wilbers »


PREBERITE ŠE


KOMENTARJI


© 2015 - 2018 Čarman motosport d.o.o. Vse pravice pridržane. | Pravno obvestilo | Piškotki

Produkcija: boomerank

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...