Pojdi na glavno vsebino

Trije različno hitri dirkači o prenovljenem dirkališču Grobnik

Trije različno hitri dirkači o prenovljenem dirkališču Grobnik

Matjaž Doles, Kawasaki ZX-10R 2012

čas kroga na starem/novem asfaltu: 1:32,6 / 1:30,9

Na prenovljeni stezi sem bil zdaj že sedemkrat ali osemkrat. Razlika je predvsem v tem, da smo prej vsi lovili neobičajno 'idealno' linijo, ki ni bila idealna glede na konfiguracijo steze, ampak je vodila mimo največjih grbin na asfaltu. Zdaj je asfalt bolj gladek, oprijem je odličen, proga je mirna in hitrejša.

Glede na to, da sem prej vozil Hondo, zdaj imam pa Kawasakija, malo težje govorim o spremembah pri pripravi motorja. Je pa tako, da ko si prej enkrat nastavil vzmetenje, je bila nastavitev odlična za celo krog, zdaj pa smo imeli kar precej težav zaradi samo dveh odsekov: okrog hriba in v reškem ovinku. Tam je ostalo nekaj grbin, ki lahko zelo stresejo motor. Imel sem dva primera zdrsa, na srečo sem obakrat rešil situacijo brez padca.

Dobra stvar novega asfalta pa je predvsem manjša obraba gum, saj na en dirkaški vikend prihraniš en par. Vozi se lahko na trših gumah, vsaj jaz imam za eno številko trše. Proga daje boljši občutek varnosti, razen na že omenjenih odsekih. Glede na to, da so po toliko časa prvič obnovili pisto, si tega ne bi smeli privoščiti. Vem, da nisem edini, ki tako misli.

Matjaž Tramšek, letnik 1970, teža 100 kg+, Aprilia RSV4 2011

čas kroga na starem/novem asfaltu: 1.36 / 1.37

Na prenovljeni stezi sem se peljal trikrat ali štirikrat. Nov asfalt je nenormalno gladek, kar občutiš ob prvem stiku s kolenskim drsnikom. Med vožnjo pa se to najbolj opazi v mokrih pogojih, saj so takrat časi bistveno slabši kot na prejšnji, bolj grobi podlagi, kjer je voda kar poniknila. Pa tudi v suhem nimam tistega pravega občutka, da gume držijo. No, vsaj jaz menim tako. Je pa dobra stran bolj fine podlage manjša obraba gum, čeprav se je zdaj pojavil drugačen problem – večja obraba prednje gume.

Sama steza je ostala enaka, razen vstop v luknjo se mi zdi malo drugačen, mogoče gre samo za moj občutek, pa vstop in izhod na dirkališče sta spremenjena in varnejša. Najbolj smo veseli, ker je manj 'razmetavanja' na koncu ciljne ravnine, medtem ko so okrog hriba še vedno grbine.

V splošnem opažam, da so hitri dirkači zdaj še hitrejši, v ospredje prihajajo tudi motorji z dobrim 'traction controlom', kar na prejšnjem asfaltu zaradi vrhunskega oprijema ni igralo tako pomembne vloge. Hitrejši so postali tudi tuji dirkači, ker je bilo prej zelo pomembno, da si znal linijo peljati mimo grbin. Tako so zdaj doseženi časi v preteklosti postali nepomembni. Voznikov, ki zdaj dosegajo odlične čase, je zdaj ogromno. Na primer: če se pelješ enako kot nekoč, boš v konkurenci 120 voznikov namesto med prvo dvajseterico pristal nekje okrog 50. mesta, medtem ko bodo na prvih desetih mestih vozniki z res zmogljivimi dirkalniki z dobrim sistemom proti zdrsu. Zgodi se, da fantom, ki sem včasih prehiteval, zdaj niti slediti ne morem. Ja, treba bi bilo več trenirati.

Klemen Zadnikar, Suzuki GSX-R 750

čas kroga na starem/novem asfaltu: 1:36-1:37/1:34,5

Na prenovljenem dirkališču sem bil do zdaj petkrat. Razlika je ogromna, motor je mirnejši. Na dveh odsekih še malo potrese, ampak lahko rečem, da zdaj vozim z večjim užitkom. Ni več takega strahu, glava je bolj sproščena. Mislim, da je prenovljeno dirkališče postalo varnejše, zdaj pa bi morali za boljšo varnost poskrbeti še organizatorji z razvrščanjem dirkačev v dve ali tri skupine. Če na stezi poizkušaš postaviti čim boljši čas za dirko okrog 1:35 in medtem nekdo vozi 1:50, je to lahko zelo nevarno.

Za nov asfalt je bilo treba spremeniti nastavitve vzmetenja. Ravno to soboto smo imeli SSC dirko in sem v ogrevalnem krogu občutil nemirnost motorja v ovinkih. Gašper Čarman mi je na licu mesta nastavil vzmetenje in motor je postal čisto miren. Nepravilna nastavitev vzmetenja se pozna tudi na gumah – če nimaš pravilno nastavljeno, se gume bolj obrabljajo oz. svaljkajo.

Kar pa je najbolj pomembno, da je druščina na dirkah ostala enaka kot prej, da se med seboj odlično razumemo in radi po dirki ali treningu kaj dobrega pojemo in spijemo.


PREBERITE ŠE


KOMENTARJI


© 2015 - 2024 Čarman motosport d.o.o. Vse pravice pridržane. | Pravno obvestilo | Piškotki

Produkcija: boomerank

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...