Pojdi na glavno vsebino

Iz Slovenije v svet: uspešna slovenska podjetja v moto industriji

Iz Slovenije v svet: uspešna slovenska podjetja v moto industriji

Verjetno se ne zavedamo, koliko zanimivih in kvalitetnih izdelkov iz naše male države roma v svet. Znamko Akrapovič poznamo vsi, a še zdaleč niso edino uspešno slovensko podjetje na svetovni moto sceni ...

Akrapovič

Bolj kot zaradi abecednega vrstnega reda bomo pri podjetju Akrapovič začeli zaradi razsežnosti podjetja, ki je poletelo v vesolje (dobesedno še ne, morda pa tudi kdaj). Kdo bi si pred 30 leti mislil, da bo zanesenjaški dirkač Igor Akrapovič iz garažne delavnice ustvaril tovarno, ki s svojimi izpušnimi sistemi opremlja skoraj vse najboljše cestnohitrostne ekipe v prvenstvih MotoGP, Moto2, Moto3, WSBK, EWC; pa v motokrosu, enduru in reliju - in pri dvokolesnikih se naštevanje ne konča! A kot mehaniku in dirkaču ti je hitro jasno, zakaj je temu tako: njihovi izdelki so z eno besedo - perfektni. Vzameš iz škatle, priviješ vijake, napneš vzmeti in zadeva stoji 'v piko'. Pa tudi svoj namen opravlja z odliko. Ob 30-letnici so pripravili zanimivo in informativno spletno stran 30years.akrapovic.com, na kateri niso prešteli le naslovov svetovnih prvakov (trenutno 141!), ampak tudi predstavili zgodovino in zanimive zgodbe o njihovih izdelkih ter ljudjeh, ki stojijo za temi. Fantje in dekleta, še na mnoga leta!

Carbonin

Pa nadaljujmo po abecedi. Nedaleč od naše delavnice, v Mednem, je Peter Kuduz, tudi on nekdanji dirkač v CHD, ustvaril znamko Carbonin. Ime se njihovim izdelkom lepo poda: izdelujejo vrhunske dirkaške oklepe iz ogljikovih vlaken in iz materiala, ki se uporablja v letalski industriji (avio fiber), pa dirkaške sedeže in še kaj. Ker imamo z njihovimi izdelki veliko izkušenj (predelali smo več dirkalnikov, npr. BMW S1000RR, Yamaha YZF-R1Kawasaki 400 Ninja,...), lahko iz prve roke povemo, da so izdelki na svetovnem nivoju. Natančno se prilegajo motociklu (in serijskim nosilcem ter luknjam za vijake), so lahki, prožni, trdni - skratka točno takšni, kakršne si dirkač lahko želi. To so ugotovile tudi mnoge profesionalne ekipe, saj se oklepi Carbonin uporabljajo v britanskem superbike prvenstvu (BSB), bili so uradni opremljevalec BMW-jeve tovarniške WSBK ekipe, pomagali so k osvojitvi naslova svetovnega prvaka v SSP300 (Jeffrey Buis - MTM Kawasaki) ... Več o njih smo pisali že leta 2018 na našem blogu: Čarman Motosport svetuje: oklepi - plastike - poliestri za športne motocikle.

Hidria

V Hidrii izdelujejo magnetne vžigalnike za prostorninsko manjše bencinske motorje (do 500 cm3) in elektroniko, ki bdi nad delovanjem vžiga. Opremljajo vse večje proizvajalce motociklov za trial (Gasgas, Sherco, Beta), njihove izdelke boste zadnjih pet let našli tudi v dvotaktnih KTM minikros (65, 85 cm3) motorjih. Prav tako v Hidrii, natančneje v diviziji Mototec, izdelujejo okvirje, posamezne dele okvirjev ter razne manjše kompoente za znamke Ducati, BMW in KTM. Če pozorno pogledate spletno stran Hidria/varjeni okvirji, boste prepoznali okvirje za BMW in Ducati. Ni heca!

Fullsix

Še eni mojstri za ogljikova vlakna prihajajo z Gorenjske, natančneje iz Krope (na, včasih so kovali železo, danes pa karbon!). Tudi za znamko Fullsix stoji bivši (supermoto) dirkač, Gašper Ovčak. Znani so po razvoju in izdelovanju vrhunskih karbonskih kosov za dirkalne in cestne motocikle. Oklepi, blatniki, razni pokrovi, posode za gorivo (iz enega kosa!), pomožni okvirji ... Kot je razvidno iz njihove spletne strani, razvijajo celo kompozitni material, ki bo s pomočjo fotovoltaike pomagal polniti baterije na električnih vozilih! Motocikle, opremljene z njihovimi izdelki, boste našli širom sveta in v različnih prvenstvih - letos so opremili Ducatija Panigale V4RS za prvenstvi BSB (Tommy Bridewell) in MotoAmerica (Loris Baz). Fantje, vse pohvale!

LAM

LAM je kratica za Look At Me (poglej me), gre pa za hitro in preprosto postavljive panoje oziroma pregrade za sejemske prireditve, prodajne salone ali - to nas najbolj zanima - dirkaška tekmovanja. Ko se sprehajate med boksi tovarniških moštev v svetovnem prvenstvu v motokrosu, enduru, reliju ali trialu, bržkone zrete v enega od panojev, ki jih je zasnoval Koprčan Boris Pfeiffer.

Mitas

Mitas morda res ni slovenska znamka, a če poznamo ozadje in zgodovino, je jasno, da se je vse bolj priznana in prepoznavna moto guma rodila v kranjski Savi. Že dolgo so bili znani po vrhunskih gumah za (dirkalne) skuterje, nato so se lotili terenskega programa (enduro in kasneje še motokros), leta 2012 pa so na milanskem moto salonu EICMA (takrat še pod blagovno znamko Sava) predstavili prve radialne plašče. Le leto kasneje je Mitas postal lastnik družbe Savatech, ostalo pa je zgodovina. No, s tem se spremembe lastništva v ozadju niso ustavila (danes boste na upravni stavbi v Kranju videli napis Trelleborg), a razvoj in proizvodnja ostajata na robu Sorškega polja. Priznati je treba, da so Gorenjci razvili dobro gumo in to ne le ene - zdaj v njihovem prodajnem programu najdete gume tako za potovalne in športne kot terenske motocikle ter seveda skuterje in mopede. Čez koliko časa mislite, da jih bomo videli v cestnohitrostnih dirkah?

Rotobox

Očitno je v Sloveniji res veliko mojstrov za karbon oz. ogljikova vlakna. V Šentjurju, tudi za rojstvo te znamke je bil 'kriv' dirkač - Grega Bizjak, iz tega lahkega in trdnega materiala (v kombinaciji z epoksi smolo in jekleno žico) izdelujejo kar platišča (po domače 'feltne')! In to kakšna! Na zadnjem milanskem moto salonu EICMA leta 2019 je Rotobox predstavil model Bullet, naravnost fantastičen izdelek, ki se res lepo poda modernim superšportnim motociklom. Hudo!

Sinter

Slovenski izdelovalec zavornih oblog Sinter ima že bogato, več kot 50-letno zgodovino. Specializirali so se predvsem za zavorne obloge za kolesa (tista brez motorjev), a razvijajo in izdelujejo jih tudi za motocikle. Kot prva vgradnja se slovensko znanje pojavi v KTM-u 790 Duke in Moto Guzziju V7.

Stampal SB

Glej, glej - nosilec kovčka, križi, spodnji del prednjih vilic in nosilec, tudi ti kosi prihajajo iz Slovenije, natančneje iz podjetja Stampal SB iz Slovenske Bistrice. Direktno ali posredno jih dobavljajo evropskim proizvajalcem motociklov.

Talum

Tovarna Talum iz Kidričevega, poznana po odlitkih iz aluminija, med drugim uliva izdelke za avstrijskega proizvajalca motociklov KTM. Kot je razvidno s spletne strani, so to nihajne vilice, kolesna pesta in deli motorja (oljno korito, pokrov sklopke).

Tomos

Ah, ja. Ni besed. Oziroma je: škoda Tomosa!

P.S.: Če smo koga izpustili, nam to sporočite!


PREBERITE ŠE


KOMENTARJI


© 2015 - 2024 Čarman motosport d.o.o. Vse pravice pridržane. | Pravno obvestilo | Piškotki

Produkcija: boomerank

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...